antoni-in-bangladesh.reismee.nl

Doel van mijn reis naar Bangladesh

Het doel van mijn bezoek aan Bangladesh

Ditwordt de 3emaaldat ik in naar Bangladesh ga,
De eerste keer was in februari 2004, twee jaarlater ben ik weer gegaan

Ik was te gast bij Broeder Frank van het Hof in de plaats Mymensingh in het noorden van Bangladesh.

Broeder Frank is inmijn woonplaats Gasselte geboren en heeft zich in zijn latere leven aangesloten bij de Taizé leefgemeenschap, dit is een in Frankrijk ontstane eucomenische organisatie ( Protestants en Katholiek )

Samen metnog een aantalTaizébroeders vormt Broeder Frank een leefgemeenschap van gehandicapten, arme volwassenen en kinderen in Bangladesh.
Hij woont daar reeds derig jaar.

In het kort is hetstreven van de broedersom door het het helpen vanhulpbehoevendenzoals armenengeestelijk en lichamelijk gehandicapten bruggen te slaan tussen de de in Mymensingh woonachtige Moslims en de Christenen.

Wie meer wil weten verwijs ik graag naar de website van onze kerk in Gasselte
www.kerk-gasselte.nl

Ook op de website http://www.taizeinbangladesh.nl staat veel informatie, deze site is opgezet door familieleden van Broeder Frank.

In het jaar 2006 ben dus weer naar Bangladesh afgereisd deze keersamen met mijn plaatsgenote Sjoerdtje Kroezenga.
Sjoerdtje werkt als medisch assistente op de urologischeafdeling van het Refajaziekenhuis in Stadskanaal, voor haarvervolgopleiding moet ze een proefschrift schrijven over het medische werkvan de broeders in Bangladesh.

Deze keer is het de bedoeling dat ik ga 'proberen' een film te maken over het werk en het leven van de Taizébroeders in Bangladesh.

Al voordat ik met mijn eerste reis begon naar Bangladesh sta ik in contact met een cameraman die in de Bengaalse hoofdstad Dhaka woont, hij werkt als camerapersoon voor een nationaal televisiestation,
We hebben nu de huur van een camera geregeld en een filmploegje samengesteld en verder een script gemaakt. De Diakonie van Gasselte sponsort deze film en het is de bedoeling om de film te tonen aan onze maar ook aan andere kerkelijke gemeenten, ook is het de bedoeling deze te laten zien aan organisaties die ontwikkelingswerk in de derde wereld ondersteunen.

Reacties

Reacties

Wim van Dijk

prachtig wat de broeders daar willen zien te bereiken Antoni. Ik wens je een goeie reis en een fijne tijd in Bangladesh. Ik zal je verhalen graag lezen ;-) Succes !

Wim

>

Diete

Hallo Antoni,

Fijn dat je nu toch wat tijd hebt gevonden om informatie op je reisweblog te zetten. We gaan je volgen en wensen je nogmaals een hele goede reis toe.

groeten uit Bovensmilde

tracy

Hello Antoni,

Wishing you an interesting and adventful visit to Bangladesh. Looking foreward to hearing all about it. Please keep safe.

Tracy x

Gerrie

Hallo Antoni,

Een goede reis en een behouden thuiskomst.

Gr.
Gerrie

Peter

Antoni, Ik heb bewondering voor de zaken die jij aldoor weer oppakt. Mijn moeder zei altijd;"Wie geeft wat hij heeft is waard dat hij leeft". Dat geldt voor jou zeker. Goede reis, en ik hoop dat al jullie doelen bereikt worden.

Jan Age

Dag Antoni,

Zo zie je maar weer, één verhaaltje en de fans melden zich massaal! Goeie reis en maak je maar niet druk over het interieur (dat doen wij wel). Succes met de film!

Anne en Martin Meijer

Hallo Antoni,

Martin en ik wensen je een heel goede reis toe en vanzelfsprekend een prachtig verblijf in Bangladesh. Het lijkt me geweldig om aan zo'n project mee te doen.

Liefs,
Anne

fam. nieuwenhave

Lieve Anton
een goede reis en een goed verblijf. fijn dat je weer kan gaan.

Daniel

Wauw, een film, succes zeg! Maar het klinkt aardig proffesioneel, dus dat komt wel goed. Nodig ons maar uit voor een barbeque, dan kunnen we de film dan komen kijken.

:-)

Ina en Eddie

Wat een verrassing zo'n weblog, leuk dat je aan me gedacht hebt door een mail te sturen. Wij wensen jou een hele goede reis en we zullen je zeker volgen.

Daniel

Goed, ik denk dat je dit bedoelt: ga naar instellingen, en dan 'linklijst'. Daar kun je een link toevoegen, die dan in het normale venster getoond wordt. Bij mijn site staat nu aan de rechterkant een link naar jouw website :-)

Groetjes

eric paul

ik kan niet zonder je
GA NIET WEG

ben je niet bang dat het hele huis omgetoverd word als je weg bent?

Antoni

wat ben je toch een grapjas !
ga je het zelf doen of laat je zo'n televisieploeg komen?
( knipoog van Antoni )

Henk & Corry

Beste Antoni

Een hele goede reis, veel succes met de film, we zullen je volgen, en een behouden thuiskomst.
En doe de groeten aan Broeder Frank van ons.

Interieurverbouwingsbedrijf Bovensmilde

http://daniel.reismee.nl/

antoni

Interieurverbouwingsbedrijf is berucht, ze stouwen het hele huis vol met snoepkasten en stapelbedden

eric paul

natuurlijk komt er een werk-ploeg

je dacht toch niet dat ik het zelf deed!

Sjoerdtje

Eric, nog gelijk!!!! Maak er maar wat moois van, helemaal naar jou stijl.....ben erg benieuwd naar het resultaat ( PS denk dat Antoni dan niet meer vertrekt!!!) X

Sijtze

Hallo Antoni,
Vanuit Friesland een goede reis toegewenst en ik hoop spoedig de filmopnames te mogen bekijken.

Mansoor

hello Antoni,
I wish you a pleasant trip.

sloopbedrijf Bovensmilde

Ook wij bieden graag onze diensten aan bij de verbouwing van uw woning. Naar wij begrepen hebben is uw contactpersoon Eric Paul. Wij zullen ons met hem in verbinding stellen.
Wij wensen hem veel plezier tijdens uw afwezigheid.
Dat geldt uiteraard ook voor u.

Renovatiebedrijf Bovensmilde

http://www.renovatiebedrijf.Bovensmilde.nl

Beleefd aanbevolen.

En uiteraard een goede reis toegewenst.
Berend Reker, bedrijfsleider

mamma

bevind mij op het ogenblik bij Louise en geniet voluit. lekker veel lezen en boodsschappen doen. Vertrek a.s. zondag met Louise en Piet en Tineke weer naar huis.
Het allerbeste toegewenst en groeten aan broeder Frank. VEEL LIEFS, MAMMA.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!