antoni-in-bangladesh.reismee.nl

de laatste opnamedagen

niet de eerste keer dat me dit overkwam, vandaag dus weer !drie uur voor niks gewerkt

Uitgebreide lange tekst geschreven over alle verwikkelingen en reiservaringen, voor de zekerheid nog even opgeslagen op een Word Document en dan geeft de krakkemikkige vuile computer de geest, document onvindbaar, alle werk voor niks.

In het kort doe ik nog maar een keer verslag van de afgelopen dagen, helaas is de tijd beperkt, ik moet zometeen weer naar het broederhuis, i.v.m met dinner

De opnamen in het Garo-dorp zijn zeer geslaagd, ' Astipara' zoal het dorp heel ligt op korte afstand van de Indiase grens, de reis er naar toe heeft indruk gemaakt, Bij het dorpsschooltje werd gezongen en gedanst, de Garo's vormen een tribale minderheid in Bangladesh, ze worden gediscrimineerd.Garo's zijn vrijwel allemaal Christenen Katholiek of Protestant.

De schoolkinderen zagen er prachtig uit in hun kleurige kenmerkende kleding, Broeder Guilleaume zat omringd door kinderen op het schoolpleintje, op de achtergrond zag je hoe met menskracht de rijstweddi's werden geploegd.

De volgende dag ' sportdag voor de gehandicapten' , georganiseerd door de CCH, een hele officiele gebeurtenis met bezoek van de distriktscomissaris, hij kwam een uur te laat, de arme sporters moesten een uur in het gelid staan, de comissaris opende de sportdag met het heisen van de vlag, Broeder Frank was hier ook bij aanwezig .

De cameraploeg klaagde dat ze in de zon moesten staan. ze tracteerden zichzelf op ijsjes en kregen later van mij nog een keer weer ijs, Thuisgekomen in het broederhuis stormde de cameraploeg mijn kamer in, papzak ging op mijn bed liggen en de cameraman en de oudste lichtman deelden het andere bed, cameraman was na een uur niet wakker te krijgen, Broeder Frank belde waar we bleven, we moesten opamen maken van de vrouwenclub.

Inmiddels nog een keer weer een tekst geschreven en op met moment van uploaden verdwijnt ook deze, ik geef het op !

Volgende keer beter !

Mathilde

Hoi Antoni, never give up! Wat een indrukken, geduld, begrip en toch weer die motivatie. Geweldig. Veel sterkte met de laatste opnamedagen en verblijf.
See you.
M&R

eric paul

Leuk om dit alles te horen en volgen. Indrukwekkend!
Karel is net vertrokken naar de Henricuslaan, en straks gaan we uit eten.
Veel gedaan vandaag. Geert en Ernst-Jan opgetrommeld voor de mini-verhuizing. Ze waren er om 12 uur en hebben samen met Bert de kast uit het raam gekregen. Daarvoor hadden we de chiffonniere in centrum Gasselte bezorgd. Tevreden klanten! Inmiddels was Alie gearriveerd en begon de winkel vol te stromen. Ze heeft een armband met gitten verkocht. En gisteren heb ik een stel van vier Biedermeier stoelen verkocht. Die met die groen bruine streep. Moet opnieuw bekleed. Maandag gaan Bert en ik naar Dieren.......

Gerrie

Hallo Antoni,

Wat leuk weer van je te horen. Succes daar.

Gr.
Gerrie

tracy

It is nice to keep up with what's happening in your life on the other side of the world. We'll still have lots to talk about when you get back. Looking forward to seeing the footage you've been filming.